Tuk v pase trápí hodně žen. Často se ptáte, jak na vnitřní tuk, jak shodit břicho apod.

Není žádný recept na odstranění tuku ve specifické oblasti. Jsme individuální bytosti, metabolismus nemáme stejný, někdo tráví rychleji, někdo pomaleji, záleží na množství a kvalitě bakterií ve střevech a mnoho dalších faktorů. Když budete cvičit jak blázni na břicho, tak Vám určitě porostou svaly, ale rozhodně tam neshodíte tuk, jenom proto, že tyto partie cvičíte.

Podívejte se kolem sebe, jsou ženy, které mají bříško ploché jak tác a boky jak meloun a naopak. Tělo neomámíte. Úplně nejlepší je soustředit se na kvalitu cvičení a kvalitu jídla, vše ostatní přijde a zapadne do sebe. Počítání kalorií Vám může zničit vztah s jídlem a řešení specifických partií i se sebou samou.

Tělo ukládá energii do tuku, protože mu dáváte přebytečné palivo. Když jej poté chcete donutit tyto zásoby využít, musíte se pohybovat tak, aby tělo mělo důvod do těchto zásob sahat. Stravou je třeba to podpořit snížením té části jídelníčku, která Vám palivo dodává. Když v tomto režimu setrváte dostatečně dlouho, dojde i na ty zásoby, které se Vám líbí nejméně – třeba v pase :-) Výsledek je celkový úbytek váhy a fit tělo.

Z hlediska dlouhodobé stability váhy – vyvážená strava by Vám vždy měla dávat dostatek paliva pro energii, tak akorát stavebního materiál pro regeneraci a co nejvíce vitaminu/minerálů a dalších látek pro všechny funkce organismu. To je cesta k energii, odolnosti a kráse.

Nejdříve se naučte vyváženě stravovat, a když budete chtít shodit nějaké to kilo navíc, snižte pouze palivovou část nebo navyšte pohyb, či obojí podle toho jaké jsou Vaše cíle.

Zdenka@PravaJa

Pin It on Pinterest

Share This