Vyvážená strava by měla přirozeně udržovat bakteriální harmonii ve střevech, vyvážená strava ovšem není tak běžná…

Přemnožení nevítaných bakterií, jako je třeba candida, je jedním z nejčastějších důvodů, proč nás trápí zažívací potíže. Hlavním důvodem je samotná strava, která je často zatížená cukrem, ať už ve formě sladkostí nebo vymletých surovin, jako je bílá mouka/bílé pečivo, knedlíky, pizza apod.

Prospěšné bakterie potřebují vlákninu, a ta nám na vymletých surovinách s minimem zeleniny chybí. Naopak vším tím cukrem si hýčkáme bakterie, které už tolik nepotřebujeme, a s tím rostou všemožné zdravotní neduhy.

Střevní stěny navíc mohou být po dlouhodobé bakteriální nerovnováze, čí alergiích narušeny a v zánětu. Pokud registrujete zhoršení stavu při konzumaci alkoholu, některých léčiv jako je třeba ibuprofen, aspirin, ale třeba i kávě, koření, různých polotovarech…, pak je vhodné tyto látky na nějakou dobu zcela vypustit a soustředit se na vyváženou stravu, dát střevním stěnám čas regenerovat.

Hojení stěn napomůže L-glutamin z bílkovin, pamatujte tedy na přiměřené množství bílkovin ve stravě a hojnost protizánětlivě působících olejů (omega 3).  Snížení příjmu tvrdých tuků a jejich nahrazení oleji z ryb, ořechů a semen patří mezi hlavní kroky směrem k vyvářené stravě.

  • Eliminujte cukry a zničené suroviny výrobou
  • Zahrňte do jídelníčku bílý jogurt, kysané zelí, cibuli.
  • Navyšte denní příjem zeleniny a ovoce (více zeleniny, nežli ovoce)
  • Snižte tvrdé tuky a navyšte rybí oleje

Zdenka@PravaJa.

 

 

 

 

 

Pin It on Pinterest

Share This