+420 731 235 925 zdenka@pravaja.cz
Pro ženy vyvinuto ženou Doprava zdarma nad 1 500 Kč 0 produktů

Vstřebávání živin je závislé na pravidelném vyprazdňování. Dobře fungující trávící systém se vyprazdňuje i dvakrát denně, mnoho žen chodí běžně třeba jen jednou za 3 dny.  Ovšem čím delší dobu strava zůstává ve střevech, tím větší je riziko, že v nich dojde k infekci, zánětu, v horším případě k buněčným změnám – což je obzvlášť nebezpečné při vysoké konzumaci masa.

Nadýmání, bolesti, zácpa, ale i průjem jsou výsledkem špatného trávení, není to nic, co by se mělo dlouhodobě tolerovat. Může jít o alergickou reakci na nějakou surovinu nebo nedostatek trávících enzymů a mikroživin (vitaminy/minerály), či přemnožené bakterie nebo nedostatek tekutin a kvalitní vlákniny.

Mnozí si myslím, že kdy přejdou na celozrnné pečivo, že se tím vyřeší zácpa, ale opak je pravdou. Zácpu může způsobovat jednak samotné množství pečiva, ať už je v jakékoli formě, nebo intolerance lepku, který někdo hůře tráví, nebo také nedostatek vhodné vlákniny.

Jsou různé druhy vlákniny, ta, která podporuje správné vyprazdňování, musí na sebe dobře nabalovat vodu. Vláknina v celozrnném pšeničném pečivu sem nepatří, mnohem efektivnější jsou třeba ovesné vločky a chia semínka. V Japonsku se používá třeba konjac/zmijovec, který je mimochodem i v našem Detoxu por podporu péče o naše střeva, ten na sebe vodu nabaluje jako houba. Jen pro porovnání – vláknina z ovesného pečiva nabobtná s vodou jen 10x do své velikosti, vláknina ze zmijovce nabobtná až 100x do své velikosti.

Důležité je pak samozřejmě hodně pít!

Zdenka@pravaja.

Pin It on Pinterest

Share This

NAŠE ZPRÁVY SI ZAMILUJETE